Egy gyerek üzenete a szüleihez:
Apukám! Anyukám!

Első kívánság:
Add nekem az idődet!

2.kívánság:
Higgy nekem, bízz bennem! Irányításoddal jót utat fogok választani.
Ha magam mellett tudlak, nem történik velem semmi rossz.

3. kívánság:
Szeress és hagy, hogy szeresselek!
Szeress akkor is, ha rossz vagyok.
Jó érezni a szereteted akkor is, ha pl. tudom, , nem tetszik neked a viselkedésem.

4. kívánság:
Bocsáss meg nekem!
Fejezd ki a megértésedet, ha tévedek.
Add értésemre, hogy mindíg van lehetőség, hogy újra kezdjek bármit.
Engedd, hogy tetteimért én vállaljam a felelőséget.
Javíts ki és mond el, ha tévedtem, de ezt mások előtt ne tedd!
És kérlek, ne hasonlíts engem soha másokhoz (különösen a testvéreimhez, a barátaimhoz ne mérj!)

5. kívánság:
Ne vegyél nekem olyan dolgokat, amelyekre te hiába vágytál.
És ne érezz bűntudatot, ha nem tudsz megadni mindent amire fáj a fogam. (néha csak azért kérek valamit, hogy kiderüljön számomra, hol a határ)

6. kívánság:
Kérdezd meg, úgy igazából, hogy mi történt az óvodában. És figyelj arra, amit mondok ilyenkor.
Beszélgess velem arról, hogy mit gondolok.
Érdeklődj, hogy hogyan oldom meg a feladatomat.
Vitasd meg velem terveimet. Bátoríts a választásaimban és dícsérj bátran, ha megérdemlem.
Ha tévedtem, terelj jó útra.

7. kívánság:
Büntess meg, ha rosszat teszek ( meg kell tanulniom különbséget tenni a jkó és a rossz között).
A büntetés után viszont bocsáss meg.
Ismerd el ha jót cselekszem.
Sose parancsolj nekem, inkább kérj tőlem, mert a kérés az összetartozásunkat erősíti.

8. kívánság:
Bánj velem úgy, mint a legjobb barátoddal.
Figyelj rám, ha meg szeretnék beszélni veled valamit.
Még gyerek vagyok ugyan, de vannak gondjaim, szorongásaim, és aggodalmaim. Kérlek vedd figyelembe a bánatomat, és a fájdalmamat.

9. kívánság:
Erősíts meg abban, hogy szeretni fogsz, bármi történjen is, hogy a részed vagyok, hogy valami különös érzelem, a szerelem teremtett.

10. kívánság:
Taníts meg engem is a szeretet képességére. Adj hitet és nevelj belém hitet az emberek iránt. Hogy társat találjak majd, hogy a nagyvilágban és a hazámban otthon érezhessem magam.